n a e k k u m n a r a ; <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3479371095654172347\x26blogName\x3dDream+High.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://purrrhana.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dms\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://purrrhana.blogspot.com/\x26vt\x3d-3909362731410519967', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


http://nurfland.blogspot.com/ Feel free to be my chingu!
twi-ins







Nae Kkumnara.


Kebakaran 24 April 2015
Posted on Jumaat, 24 April 2015 | 4 gwiyeon memo.

Hasil carian imej untuk cat and fire

Assalamualaikum.

Rumah terbakar panggil bomba
bomba lambat

Rumah hangus! Hahahaaa.


Well, sadly semalam rumah ana terbakar.
Masa tu ana takdak kat rumah sebab pi gerai ummi kat pekan nak cas handphone and lappy semuaa. 
Tetiba dapat kaklong telefon gitau rumah dah habis terbakar.
Ana terkejut jugak lah tapi cukup dalam hati. 
Sebab ana kan jenis santai.

Sampai kat rumah, rumah dah hangus dijilat api. 
Takdak apa yang tinggal dah.
Nasib baik ummi, adik, kaklong and her daughters semua alhamdulillah selamat.
Tapi kesian kat kaklong. Haha.. dia dah selamatkan dompet letak kat luar, tapi tetap jugak api nak bakar dompet tu. Habis hangus duit, ic and semua isi dompet.
Biasa la, orang dah panik.. ta ingat apa dah.

Well, semua barang ana dah takdak. Yang tinggal hanya kenangan. Hahaha.
Barang barang kesayangan, barang kenangan semua dah hangus.
 Baju semua apa takdak.
Bagasi pun hangus. Haha. Macam mana nak balik Kedah nih? Kekeke.

Kesian ummi. Barang barang dia semua dah takdak. Baju pengantin semua ngan pelamin. Ummi kan mak andam plus peniaga nasi lemak. Duit semua habis terbakar. Tu lah pengajaran, lain kali letak dalam bank.
Wahh banyaknya yang terbakar. Everything's there.
Can u imagine? Semua benda terbakar, barang baru, barang lama, barang berharga..
Senang cerita, kitorang dah tinggal sehelai sepinggang.

Semalam semua menangis kecuali ana.
Orang kat situ pun hairan, sebab ana masih mampu senyum dan ketawa.
Hahaha. Sengett.

i am the Spoiler, i guess.

but then i think, like i want to cry because its still pathetic.
Tapi memang takdak air mata yang nak kuar. Haha.

Ana kesian dekat tiga ekor anak kucing kitorang, rasanya dah mati kot.
Mak dia pulak taktau pi mana. Selamat ka tidak.

Sebenarnya, hari sebelum kebakaran semalam dah berlaku kebakaran kecil. Di tempat yang sama kebakaran berlaku. Tapi punca tak sama.
Kebakaran kecil tu, ana ada kat rumah. Kitorang sempat jadi hero ngan kaklong, padamkan api.
Mica buat lawak, ada ka patut bawak gelas kecik nak padamkan api. Hahaha.
Habis kena gelak oleh orang.

Apa lagi eh? Erm erm.

Sekarang tinggal kat rumah cousin buat sementara waktu. Lepas nih taktau camna.
Kena ingat, semua nih adalah Ujian dan Peringatan dari Allah.

Can u imagine u dont have anything left?
For u to wear
For u to eat 
for u to shelter


but u still have people who u love.