n a e k k u m n a r a ; <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3479371095654172347\x26blogName\x3dDream+High.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://purrrhana.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dms\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://purrrhana.blogspot.com/\x26vt\x3d-3909362731410519967', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


http://nurfland.blogspot.com/ Feel free to be my chingu!
twi-ins







Nae Kkumnara.


Lagu budak Sabah.
Posted on Khamis, 18 September 2014 | 10 gwiyeon memo.


Assalamualaikum. 


Salam Saiyyidul ayyam.
Wah first time ana upload video kat blog lahh. tapi loading sangat ~
 *sempat tidur sekejap.Ha ha ha.

video



Semalam ana baru dapat tau pasal lagu nih dari kalong. Masa dia dengan mica nyanyi lagu tuh, ana blank. Lagu apa pula nihh. Tapi bila ana tengok sendiri video nih, i know.. dorang budak sabah. Mica ingat indon.

Helo? Takkan ta bole beza slank indon dengan Sabah?

Tengok rupa.. bole teka sama ada mereka berdua berbangsa kadazan dusun or murut ?

Sebenarnya lagu ni dah lama dimainkan di radio Sabah FM, tapi ana taktau sebab ana layan Hot FM. Kekeke ~

Lagi satu, ana taktau nama dua orang nih.
Korang boleh la cari video ni dekat youtube kalau rajin.

Nih lirik dia. Tapi tak pasti betul ka tidak ana taip nih.
Waktu kamu masih sekolah rendah
belum kau kenal apa erti bercinta

*yang aku tau cuma bermain saja
maklumlah baru darjah lima..

Tiba masanya kamu sekolah menengah
dengan tiba tiba kau telah jatuh cinta

*dengan seorang gadis yang berkaca mata
comel orangnya dan jelita..

Bila kau tanya siapakah namanya
relax dia berkata bahwa Sharon namanya

*aduh manisnya cantik sangat orangnya
membuatku tergila-gila..

*tapi kawanku bilang
dia jahat dan sangat nakal

Tapi kawan kau bilang
dia jahat dan sangat nakal

Tapi kau tidak peduli
dengan kawan baikmu sendiri

*daripada kukecewa lebih baik aku mengkhianati

Jika kau tak direstui

*jika ku tak direstui

Oleh ibu bapamu sendiri

*aku sanggup melawan demi si kicik yang aku cintai

Jikalau kamu dibenci

*jikalau aku dibenci

Oleh masyarakat di sekeliling

*ku tidak akan peduli baik pergi jaga hal sendiri


Pendapat ana mengenai lagu ni.
Best! Ana sangat sangat suka muzik dia.. tapi ada masalah dekat lirik dia.
Banyak sangat nilai yang tak baik. Haha.. nilai murni? satu jaa.. iaitu mempertahankan cintanya.
Ya kahh ?

Suara yang bertopi agak sedap untuk didengar ya.

Pastu, ana tengok dorang main gitar.. jeles jeleshhh.. sangattt ~


Keseluruhannya, sekarang ana sedang dengar lagu nih balik balik. For a million times. Tengok lah nanti.. for sure i will abandon it in a few days from now. For a couple of years. Hahaha.. over!

Salam Muhibbah.
Daa ~