n a e k k u m n a r a ; <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3479371095654172347\x26blogName\x3dDream+High.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://purrrhana.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dms\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://purrrhana.blogspot.com/\x26vt\x3d-5261316761584747142', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

N A V I G A T I O N ↑ ⇧ ⇡
Halu! Just call me Anna
Feel free to be my chingu!

twi-ins







Nae Kkumnara.


Tidak suka.
Posted on Jumaat, 15 Ogos 2014 | 7 gwiyeon memo.



Assalamualaikum.

Hai Hai hai !
Wahhh.. beshnyaa. Puasa enam dah habis semalam. Alhamdulillah~
Korang dah? Yang sudah jugak tu tahniah la yaa. Yang belum.. jangan lambatkan. Kang nanti ta sempat siapa yang rugi. Mana tau saat saat akhir nanti baru na puasa enam, tetiba datang bulan.
Kan rugi tuu. Putih mata ~
Apa apa pun hati kena ikhlas. Okehh ?

Haih.. berapa la berat badan ana sekarang eh.
Ana takmau obes TT .TT
Kena control pemakanan nihh memandangkan ana duduk kat rumah ja. Takda banyak aktiviti yang mengeluarkan peluh. Hmmm ...

Dah la suka sangat masak masak. Lepas masak .. makan makan makan.
Pastuh makin bam bam !
Hahaha.


Ermm,
Nak tanya nih,
Korang penah tidak? Erm.. korang ta suka orang tuh. Tapi kawan korang sibuk nak jodohkan korang berdua. Geram tau! Tambah tambah sakit hati.

Orang dah cakap tak suka tetap jugak cakap benda tu.

Kalau TIDAK SUKA maksudnya tidak la.

Kesimpulannya geram sangat.
Tapi santai duluu ~

Bukannya ana benci kawan ana tu. Ana cuma benci dia selalu ungkit benda tu padahal .. i really hate it.
Tapi ta bole over la kan..takut jadi kenyataan. Takmau !

Anyway, even ana sakit hati.. ana tetap maafkan budak sekor tu.

Semua orang kat dunia ana nih.. ana dah maafkan semuanya. Seteruk mana pun yang orang buat dekat ana. Biar la Allah yang tentukan apa yang terbaik.


Ana bukan hakim..
Takda hak nak jatuhkan hukuman dekat orang lain.
Tidak sesekali.

Memang ana akui. Ana banyak berahsia dengan orang sekeliling ana. Senang cerita .. ana seorang perahsia.

Tapi itu tidak bermakna orang lain boleh membuat sebarang spekulasi tentang ana.

Tutup cerita pasal tu.

Nak tanya lagi nihh.
How about... bila kita baca Quran. pastuh menangis. Masalahnya, menangis bukan sebab ayat alQuran tu. Tapi sebab teringat benda lain yang sedih.
Apa pendapat korang?

Yang ana tau. Kita digalakkan untuk menangis masa baca Quran. Even ta dapat menghayati Quran sampai menangis, kita digalakkan untuk buat buat menangis.

Pastu kan, walaupun kita mungkin dalam sehari ta dapat baca selalu alQuran, tapi .. pastikan baca setiap hari. Sebab.. hati kita. Kita taktau.. semakin gelap? Mantain? atau semakin terang?
Jadi, caranya untuk pastikan hati sentiasa terang.. kita perlu sentiasa baca ayat alQuran walaupun kita tak faham maksudnya. Tapi in shaa Allah, hati kita akan semakin bersih dan suci (;


Ok okehh! Jom santai tengok gambar lil bro nihh. Petang semalam punyaa xD


Hmmm .. bau durian la!

Malangnya ana ta berminat dengan durian.
Kalau kena panggil makan ja.. mesti ana reject selalu. Hehe .. baru ja tadi kena panggil.

Ok chauu ~







7 Ulasan:

Blogger fifie feyca berkata...

sabau.. hehehe!!

http://feycasnowie.blogspot.com/2014/08/fate-to-love-you-korean-drama-vs.html

Jum Ogo 15, 07:35:00 PG  
Blogger Ieyda . berkata...

Ida tak habis lagi puasa 6 :(
andd tanak obes jugak!
Ana further studies kat mana?

Jum Ogo 15, 07:37:00 PG  
Blogger white lily berkata...

ada gak laaa pasangan yang cegeni dalam kelas. sikit sikit bertikam lidah. selalu usik dia. mesti dia bising gilaa... haha. cikgu suruh aminkan je bila diorang selalu gaduh.. hihi

Jum Ogo 15, 07:42:00 PG  
Blogger budak berkata...

Rugi r x mkn durian. Sedap ooo. Ken ana tu nak jd matchmaker ke? Hehe. Sabar ye ana. Kang lama2 penat la kwn tu

Jum Ogo 15, 09:23:00 PG  
Blogger Ana Lee berkata...

fifie feyca : ya yaa (;

Ieyda : Cepat cepat cepat.. jangan terlambat ~
Ana masi stay at home. *tanam anggur. Kekeke ~

White Lily : Hahaha . adoii.

budak : Hehe.. xberapa nak minat durian.
Mungkin jugak tuu. Perhaps tension kann .. dengan assignment. Ana la jadi mangsa release tension dia TT .TT

Jum Ogo 15, 11:19:00 PTG  
Blogger Girang Daniel Batisah berkata...

Datang dari Promote Blogger #Part4 ^^
http://www.dayangdeno.com/2014/08/promote-bloggers-part4.html

Btw, jom join segmen ni,

http://girangdottaeminmuch.blogspot.com/2014/08/segmen-rehat-sambil-blogwalking.html

Ahd Ogo 17, 06:22:00 PTG  
Blogger Iola berkata...

tak suka juga kalau macam tu..huu

singgah sini dari segmen promote bloggers - dayang deno :D
http://iolacaviarofficial.blogspot.com/

Ahd Ogo 17, 07:38:00 PTG  

Catat Ulasan

Thanks for spending your time to give a comment (: