n a e k k u m n a r a ; <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3479371095654172347\x26blogName\x3dDream+High.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://purrrhana.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dms\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://purrrhana.blogspot.com/\x26vt\x3d-3909362731410519967', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


http://nurfland.blogspot.com/ Feel free to be my chingu!
twi-ins







Nae Kkumnara.


Tidak suka.
Posted on Jumaat, 15 Ogos 2014 | 7 gwiyeon memo.



Assalamualaikum.

Hai Hai hai !
Wahhh.. beshnyaa. Puasa enam dah habis semalam. Alhamdulillah~
Korang dah? Yang sudah jugak tu tahniah la yaa. Yang belum.. jangan lambatkan. Kang nanti ta sempat siapa yang rugi. Mana tau saat saat akhir nanti baru na puasa enam, tetiba datang bulan.
Kan rugi tuu. Putih mata ~
Apa apa pun hati kena ikhlas. Okehh ?

Haih.. berapa la berat badan ana sekarang eh.
Ana takmau obes TT .TT
Kena control pemakanan nihh memandangkan ana duduk kat rumah ja. Takda banyak aktiviti yang mengeluarkan peluh. Hmmm ...

Dah la suka sangat masak masak. Lepas masak .. makan makan makan.
Pastuh makin bam bam !
Hahaha.


Ermm,
Nak tanya nih,
Korang penah tidak? Erm.. korang ta suka orang tuh. Tapi kawan korang sibuk nak jodohkan korang berdua. Geram tau! Tambah tambah sakit hati.

Orang dah cakap tak suka tetap jugak cakap benda tu.

Kalau TIDAK SUKA maksudnya tidak la.

Kesimpulannya geram sangat.
Tapi santai duluu ~

Bukannya ana benci kawan ana tu. Ana cuma benci dia selalu ungkit benda tu padahal .. i really hate it.
Tapi ta bole over la kan..takut jadi kenyataan. Takmau !

Anyway, even ana sakit hati.. ana tetap maafkan budak sekor tu.

Semua orang kat dunia ana nih.. ana dah maafkan semuanya. Seteruk mana pun yang orang buat dekat ana. Biar la Allah yang tentukan apa yang terbaik.


Ana bukan hakim..
Takda hak nak jatuhkan hukuman dekat orang lain.
Tidak sesekali.

Memang ana akui. Ana banyak berahsia dengan orang sekeliling ana. Senang cerita .. ana seorang perahsia.

Tapi itu tidak bermakna orang lain boleh membuat sebarang spekulasi tentang ana.

Tutup cerita pasal tu.

Nak tanya lagi nihh.
How about... bila kita baca Quran. pastuh menangis. Masalahnya, menangis bukan sebab ayat alQuran tu. Tapi sebab teringat benda lain yang sedih.
Apa pendapat korang?

Yang ana tau. Kita digalakkan untuk menangis masa baca Quran. Even ta dapat menghayati Quran sampai menangis, kita digalakkan untuk buat buat menangis.

Pastu kan, walaupun kita mungkin dalam sehari ta dapat baca selalu alQuran, tapi .. pastikan baca setiap hari. Sebab.. hati kita. Kita taktau.. semakin gelap? Mantain? atau semakin terang?
Jadi, caranya untuk pastikan hati sentiasa terang.. kita perlu sentiasa baca ayat alQuran walaupun kita tak faham maksudnya. Tapi in shaa Allah, hati kita akan semakin bersih dan suci (;


Ok okehh! Jom santai tengok gambar lil bro nihh. Petang semalam punyaa xD


Hmmm .. bau durian la!

Malangnya ana ta berminat dengan durian.
Kalau kena panggil makan ja.. mesti ana reject selalu. Hehe .. baru ja tadi kena panggil.

Ok chauu ~