n a e k k u m n a r a ; <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3479371095654172347\x26blogName\x3dDream+High+;\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://purrrhana.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://purrrhana.blogspot.com/\x26vt\x3d-5261316761584747142', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
N A V I G A T I O N ↑ ⇧
Twi-Ins-You
leave me a message here
button follow below chatbox :D







Anna's Dreamland.


Zayn Malik.
Posted on Saturday 30 August 2014 | 4 comment(s).




Assalamualaikum.

Erm, hari tu ana ada kata nak kongsi sikit pasal Zayn Malik nih.
Dia ada sikit persamaan dengan ana. Hehe.

Zayn Malik was born on January 12, 1993 in St Luke Hospital, Bradford, England, UK
as Zayn Jawaad Malik.

Ayahnya bernama Yasser yang berdarah Inggris-Pakistan manakala Ibunya, Tricia Malik berdarah Inggris.
Dia memiliki tiga saudara perempuan, iaitu Doniya, Waliyha and Safaa.

Biografi
Kehidupan awal dan pendidikan

Zayn dibesarkan di East Bowling, di sebelah barat pusat kota Bradford.
Dia menempuh pendidikan dasarnya di Lower Fields Primary School dan melanjutkan ke Tong High School, sebuah sekolah negeri yang komprehensif di Bradford.
Sebelum pindah kesana, Zayn sudah pindah sekolah dua kali kerana dia merasa tidak sesuai dengan sekolah-sekolah yang sebelumnya.  Setelah dia pindah Tong,  barulah dia menemukan kesesuaian itu dan mula fokus pada bakatnya.
Ketika mengikuti The X Factor, atok dia, Walter meninggal dunia.
 Zayn memiliki tatu berupa nama atoknya dalam bahasa Arab di dadanya.

The X Factor

Masa audisi The X Factor, Zayn mengungkapkan motivasinya mengikuti acara itu adalah untuk mencari pengalaman.
Menurutnya, urban music adalah faktor utama yang mempengaruhi karier bermuziknya yang bergenre R&B dan Rap.
Dalam audisi X Factor, Zayn membawakan lagu R&B milik Mario yang berjudul "Let Me Love You".
 Dia merupakan personil One Direction yang dicap sebagai "kolaborator impian" oleh beberapa artis-artis dunia, salah satunya Bruno Mars.
 Zayn pernah bercinta dengan rakannya sesama kontestan X Factor, Rebecca Ferguson. Hubungan ini membuat kontroversi kerana usia mereka yang berbeza enam tahun.
Hubungan ini cuma bertahan empat bulan dan berakhir pada bulan November 2011.
Zayn adalah seorang perokok berat.
Pada bulan Agustus 2011, dia menyatakan keinginannya untuk berhenti merokok, meskipun itu sangat sulit baginya.

Tatu

Zayn adalah penggemar rajah tubuh, ia punya tujuh tatu ditubuhnya; tato berbentuk "Yin Yang" di pergelangan tangan, gambar jari bersilang di lengan bawah, nama atoknya dalam tulisan arab di bahagian dada, sebuah simbol Jepun yang bermaksud born lucky, gambar hati di bahagian perut, gambar daun pakis berwarna perak yang merupakan simbol negara Selandia Baru di leher belakang dan terakhir tatu berbentuk epigraf di bahagian tulang selangkanya.

Agama

Bulan Jun 2012, Zayn post tweet: "La ila ha ill lalla ho muhammed door rasoolalah" yang maknanya merupakan deklarasi iman dari seorang muslim.
Tweet ini mendapat kritik dari beberapa kalangan anti-muslim di Eropa dan Amerika, salah satunya Debbie Schlussel.
"Dia menggunakan pengaruhnya untuk menyebarkan agama Islam pada para peminatnya, dan berusaha membuat mereka pindah agama. Itu berbahaya," tulis Debbie dalam blognya.
 Sementara itu, Zayn dipuji oleh para muslim lain di industri hiburan Eropa dan Amerika.
Wajahat Ali, seorang penulis skenario muslim dari San Fransisco menyebutkan bahwa kesuksesan Zayn justeru dapat memperbaiki nama baik Islam di dunia barat. "Dia menunjukkan bahawa seseorang dapat dihargai kerana bakatnya, dan dia tak akan diasingkan hanya kerana dia seorang muslim."
Zudhi Jasser, seorang aktivis muslim di Amerika, juga menyokong Zayn yang berani memproklamasikan keislamannya di dunia barat yang terkenal diskriminatif pada muslim.
Namun dia mengingatkan bahwa muslim yang konservatif mungkin akan ikut mengecam Zayn karena tatu dan tindikan di telinganya.

Kehidupan percintaan.

Setelah sempat beberapa kali digosipkan menjalin hubungan dengan anggota girlband Little Mix; Perrie Edwards, pada bulan Mei 2012 Zayn akhirnya mengaku kepada media bahawa dia dan Perrie Edwards memang berpacaran.
Pada Januari 2013, Zayn Malik digoncang khabar perselingkuhan dirinya dengan seorang pelayan bernama Courtney Webb dan Zayn juga dikabarkan melakukan hubungan seksual dengan Courtney Webb.
Pada hari minggu bertarikh 27 Januari 2013 setelah menghadiri acara penghargaan muzik NRJ Awards 2013 di Perancis, Zayn segera kembali ke Inggeris dan bertemu dengan Perrie Edwards untuk membahas mengenai hubungan mereka.


Itu ja yang ana dapat dari google. Hehe.
Agak 'liar' jugak Zayn ni ya.

annyeonghikyeseyo~


4 Comments:

Blogger Unknown said...

tudia biodata zayn malek. rasa tua kejap sebab zayn lagi muda dr budak. ish, haha.

Sat Aug 30, 11:56:00 am  
Blogger Sally Samsaiman said...

Directioners la ni...?

Sun Aug 31, 12:37:00 am  
Blogger Anna Lee said...

budak : haha.. takpaa ... budak lagi kan akak .

Sally Samsaiman : Taklah akak. saja saja ja nii :D

Sun Aug 31, 12:57:00 am  
Blogger Yun Sing said...

Bhuahahaha baru tau ^^ Thanks share tau kalau tak sampai bila la tak kenal Zayn Malik ni.. 6 taun lebih tua je.. bhahaha

Sun Sept 07, 02:44:00 am  

Post a Comment

Thanks for spending your time to give a comment (: