n a e k k u m n a r a ; <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3479371095654172347\x26blogName\x3dDream+High+;\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://purrrhana.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://purrrhana.blogspot.com/\x26vt\x3d-5261316761584747142', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
N A V I G A T I O N ↑ ⇧
Twi-Ins-You
leave me a message here
button follow below chatbox :D







Anna's Dreamland.


Pray for GAZA !
Posted on Friday 11 July 2014 | 3 comment(s).

STICKY POST.

Assalamualaikum.



Kaifa halukum jami'an ? 
Alhamdulillah ana masih dikurniakan kesihatan oleh Allah swt. Erm, berapa hari ana ta update eh? Hehehe. Busy busy..

Sekarang ni kecoh pasal bola, fifa apa semua kan? Tapi dalam kesibukan semua tu, ada saudara kita di Palestin yang menjalani Ramadhan dalam keadaan yang ketakutan dan tidak selesa menjalani ibadah dalam bulan mulia ni. Mata kita telah di kaburkan oleh Yahudi dengan menggunakan 'bola' agar kita tidak mengendahkan saudara seislam kita di sana. Astaghfirullah al-Azim!

Ana rasa terpanggil untuk buat entry kali ni. Ini kewajipan ana.

Jom baca artikel dekat bawah ni. I get it from facebook.

Dulu umat Islam semuanya bersatu di bawah pimpinan Rasulullah saw. Maka Yahudi tidak mampu mengalahkan kita. Sehinggalah baginda wafat, Yahudi menjadi gembira. Tetapi Baginda meawasiatkan kepada kita dua perkara iaitu Al-Quran da Sunnahnya. Orang yang berpegang kepada wasiatnya tidak akan sesat selamanya. Jadi untuk siapakah Al-Quran ini? Padahal sahabat baginda adalah orang-orang yang kerohanian belaka.

Jadi, sebenarnya Baginda telah melihat jauh sehingga ke akhir zaman. Wafatnya baginda pada hari itu, maka akan bermulalah perubahan dunia oleh Yahudi supaya kita melupakan segala perjuangan selama ini. Kerana itu, baginda telah berpesan supaya tidak meninggalkan  Al-Quran dan Sunnahnya. Supaya umat islam tidak tertipu dengan kesibukan dunia sekarang.

Sama seperti orang Malaysia pergi berjuang  di Syria. Setiap hari dia menulis ke arah kerohanian  di dalam  facebook. Tiba tiba pada suatu hari, dia mati  di dalam perjuangan. Lalu facebooknya menjadi peransang kepada semua orang  untuk ke arah kerohanian. Tetapi rupanya semangat itu hanya  hangat-hangat goreng pisang. Semangat ini hilang di dalam kesibukan dunia yang semakin dikejar-kejar. Jadi begitulah apa yang Rasulullah saw melihat keadaan kita.

Jadi, Yahudi tahu apakah kekuatan kita sekarang iaitu Al-Quran dan Sunnah Nabi. Kerana apabila kedua-dua ini diamalkan, umat Islam akan menjadi kuat seperti baginda masih bersama kita. Seperti Baginda sedang memimpin kita sebagaimana zaman dahulu. Kerana apa yang ada di dalam Al-Quran adalah diturunkan kepada Baginda dan disampaikan kepada kita.

Tetapi, hari ini Yahudi yang memegang Al-Quran dan Sunnahnya. Mereka Yahudi  mempelajari kelemahan mereka dan mengkaji kekuatan islam di dalam Al-Quran. mereka Yahudi mengamalkan sunnah Nabi dalam diam. Mereka ambil yang baik untuk mereka guna sebagai senjata mereka.

Oleh kerana Al-Quran dan Sunnahnya adalah kekuatan umat islam, yahudi perlu pisahkan kita daripadanya. Lalu mereka membuatkan hiburan mereka dikenali di dunia. Mereka boleh jadikan sesiapa sahaja artis  paling popular pada hari ini. Maka anak-anak muda kita lalai dengan hiburan mereka.  Yahudi juga mencipta sistem politik yang menyebabkan umat islam bergaduh. Di sebalik janji manis politik terselit agenda-agenda yang busuk. Termasuklah dengan agenda murtad dan macam-macam lagi cara mereka memisahkan kita daripada wasiat Rasulullah saw.

Jadi, sahabat. Kita perlu berpegang  semula kepada Al-Quran dan Sunnah Baginda. Kembalikan diri kita kepada Allah. Buanglah rasa kita hebat, rasa kita kuat, rasa kita pangkat tinggi, rasa kita berkuasa. Yahudi membuatkan kita berlari  di dalam bulatan selama ini.  Bukalah al-Quran,  In sya Allah, kita akan menjadi satu jemaah yang akan digeruni mereka. Di saat itu, mereka akan kembali merasa seperti Rasulullah berada bersama kita.

credit to www.kakimedia.my .

 Masa taip artikel kat atas ni, asal ja ana taip nama Rasulullah, tersentuh hati ana. Air mata pun mau mengalir. Allah ...


Yang ini ana tweet dekat twitter. Saja mau share dengan semua. Korang mula baca dari bawah sekali ya.
Credit to MrTheAllShared.






Rajin rajinkanlah diri tu membaca ya para sahabat sekalian. Sedangkan pada awal Rasulullah dilantik menjadi Nabi, baginda disuruh membaca oleh Malaikat Jibril sebanyak tiga kali.

Iqra' Iqra' Iqra'

Manusia. Tidak akan pernah rasa puas. Lepas satu satu. Tolong rantai NAFSU kalian.
Tidakkah KITA rasa tercabar dengan yahudi ?

KAMI tidak akan tunduk wahai Yahudi Laknatullah !





3 Comments:

Blogger Unknown said...

semoga semuanya cepat berakhir :(! betapa kejamnya israel! tak berkemanusiaan.

Sat Jul 12, 06:59:00 am  
Blogger Eiqa Almond said...

Betul 100% apa yg adik tulis dekat quotes tu, dari kakimedia ye.?? Terima kasih buat entry nie sbb mengingatkan akak balik. Refresh otak ni hahh.Betul al-quran adalah pegangan kte agar kte umat islam tidak sesat

Sun Jul 13, 10:46:00 pm  
Blogger Unknown said...

moga Allah balas balik kekejaman zionis laknatullah.

Mon Jul 14, 12:41:00 am  

Post a Comment

Thanks for spending your time to give a comment (: