n a e k k u m n a r a ; <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3479371095654172347\x26blogName\x3dDream+High.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://purrrhana.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dms\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://purrrhana.blogspot.com/\x26vt\x3d-3909362731410519967', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


http://nurfland.blogspot.com/ Feel free to be my chingu!
twi-ins







Nae Kkumnara.


Dialog Aku & Encik Iman
Posted on Jumaat, 31 Ogos 2012 | 0 gwiyeon memo.



Assalamualaikum,




Iman: Assalamualaikum, bos.

Diri: Waalaikumsalam wbt. Lama tak nampak awak. Awak cuti ker?

Iman: Taklah, jabatan kami rasa Tuan tak tak perlukan kami lagi?

Diri : Laa . . . kenapa pulak awak cakap camtu? Pentadbiran diri saya berterabur sekarang bila jabatan awak takde .. .

Iman : Takdelah, kami lihat banyak pekerja tambahan Tuan ambil DVD, SMS dan TV . .. jadi kami rasa terpinggir . .

Diri : Entahlah, waktu cuti sebulan ni saya tak pernah menggaji mereka. Tapi mereka terlalu rajin buat kerja, bekerja tanpa gaji, tapi banyak gak duit saya habis . . entah ar .. .

Iman : Tu sebab, kami rasa Tuan memencilkan kami. Al-Quran, zikir, ma'thurat, solat malam tak boleh bekerja dengan mereka. . kami memang tak boleh bercampur dengan mereka .....

Diri : Saya tak pernah minta awak bercuti. ..

Iman : Bagaimana kami ingin bekerja sedangkan Tuan sudah punya 'pekerja tambahan'? Saya lihat mereka buat Tuan gembira sekali. . .

Diri : Argh, gembira apanya.. . berterabur kerka kat pejabat tu!! Tolonglah, bekerjalah dengan saya kembali.

Iman : Kami sememangnya sudah lama berkhidmat dengan Tuan sejak Tuan kecil lagi. Tapi, Tuan kadangkala mengabaikan kami. Tuan sediakan makanan untuk bos pekerja tambahan, Encik Dosa, tapi kami..? Tuan tak sediakan makanan. Kebajikan kami tak terjaga . . .

Diri : Maafkan saya. Kembalilah bekerja dengan saya. Saya janji kebajikan kamu semua saya jaga, Encik Iman.

Iman : Tuan boleh berjanji, tapi CEO kita Allah akan memantau Tuan. Tuan takkan tak takut menabur janji tapi melupakannya?

Diri : Janganlah menyalahkan saya.

Iman : Tuan perlu sedar, kami hanya bekerja di dalam syarikat yang bersih dan amanah. . bukanlah saya nak memandang rendah kepada jabatan baru Encik Dosa, tapi kami tidak suka cara mereka bekerja. Mereka meminggirkan kami.

Diri : Awak tak melawan?

Iman : Tuan, bagaimana kami ingin menang? Kami terlalu lemah, sedikit pula tu. Kebajikan kami langsung Tuan tak jaga. . . sedangkan kami tidak pernah minta gaji dari Tuan. Cuma kami minta sediakan ruang yang bersih dan amanah untuk kami bekerja. Salahkah kami meminta yang sedikit?

Diri : Mereka kadang-kadang lebih menggembirakan saya.

Iman : Kalau begitu maafkan kami. Tak dapat rasanya kami bekerja untuk Tuan lagi. Tuan perlu memberi kebajikan kepada mereka. Siapalah kami . . .

Diri : Ehh, jangan . . bekerjalah dengan saya.

Iman : Buanglah pekerja itu. . mereka meminta-minta dari Tuan. Tuan tak perlu berhabis jutaan ringgit untuk mereka. Sedangkan kami, percuma khidmat kami . .

Diri : Aduh, mereka pekerja yang menggembirakan saya. Memang kamu percuma, tapi kamu kadang-kadang bising, ini tak boleh, itu tak boleh. . saya rimas.

Iman : (Senyum sinis) Maafkan kami Tuan . . k,ami minta diri dulu . . tak perlu lah kami berkhidmat dengan Tuan kalau begitu. Kalau Tuan perlukan kami, kami sentiasa di sisi. Tuan jangan risau, kami maafkan Tuan. .

Diri : Jangan pergi . . saya sanggup pecat Encik Dosa . . dan ahli jawatankuasanya; DVD, majalah yang melalaikan, dan yang sewaktu dengannya.

Iman : Tuan betul-betul sanggup?

Diri : Ya, saya kelam kabut sekarang. Hidup tak tenang dan pengurusan hidup berterabur . .

Iman : Alhamdulillah . . Perkhidmatan kami free of charge. T uan takkan rugi, sebaliknya tuan beruntung besar . . silap hari bulan, CEO kita akan naikkan Tuan ke pangkat yang lebih tinggi.

Diri : Terima kasih =) Panggillah ahli jawatankuasa kamu bekerja semula. Encik Iman, saya akan jaga kebajikan kamu.

Iman : Alhamdulillah. Moga keuntungan Tuan berganda-ganda tahun ini dan seterusnya . .

Diri : Terima kasih Encik Iman.

iluvislam. com